tirsdag 15. januar 2013

En ny vei å gå

I høst måtte bite i det sure eplet og innse at jeg nå var kommet til et punkt: jeg måtte ut i "vanlig jobb". Og dette var ikke særlig kult i utgangspunktet, men heldigvis, heldigvis og heldigvis igjen har det gått bra og jeg er svært takknemlig.

Akkurat nå er jeg ansatt som markedskonsulent i Normisjon på dagtid. Det er veldig givende! Vi jobber med mange spennende utenlandsprosjekter og jeg kan med egne øyne se at pengene går til en god sak!
Her har jeg skrevet en artikkel om et vellykket bistandsprosjekt i Bhutan.

Før jeg startet i ny jobb måtte jeg oppdatere meg rent faglig. Det var også spennende å starte i en misjonsforening. Et dilemma jeg da sto overfor var: Er det egentlig riktig å misjonere? Min familie har i flere år engasjert seg i menighet og misjon. Dette er viktige grunnpilarer i oppveksten min. Samtidig er jeg også barn av min tid - jeg vokste opp i et voksende multikulturelt samfunn som etterhvert også skulle vise seg å bli et livssynspluralistisk samfunn.

Jeg fant derfor mye inspirasjon i Misjonsbilder av Marianne Gullestad. Og - puh! Boken er ment for sosialantropologer. Altså ikke helt min gate. Så den var tung å lese, men likevel informativ (OK, jeg skal innrømme at jeg ikke orket hele...)

 Har dere fått med dere NRKs nye dokumentarserie, Den gode viljen? Jeg følger med i spenning og har gjort meg noen tanker om bistand, misjon og kommunikasjon. Dette kommer jeg tilbake til i senere blogginnlegg. Neste program i serien handler nemlig om medienes rolle, så best å vente i tilfelle jeg skriver noe helt bortinatta dumt.

Av og til må vi gå noen nye veier i livet. Det er ikke så dumt egentlig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar